Kniha Español en marcha 2 je určená pre študentov, ktorí už zvládli úroveň A1 a sú pripravení rozvíjať svoju španielčinu ďalej. Viaceré kapitoly z tejto knihy rada využívam aj pri mojich lekciách.

Učebnica má 10 kapitol. Páči sa mi, že je z veľkej časti zameraná na kultúru a vďaka krátkym pútavým textom spoznáte viaceré hispánske osobnosti, napríklad kráľovnú salsy Celiu Cruz, spisovateľku Isabel Allende, hudobníka Carlosa Gardela či maliara Picassa. Dozviete sa zaujímavosti o španielskych mestách (napr. O Madride či Granade) a zablúdite aj do Ameriky (Machu Picchu, Buenos Aires, …), naučíte sa, ako sa pripravuje paella de mariscos a mnoho ďalšieho. Popritom ľavou zadnou zvládnete gramatiku prítomného času, minulého aj budúceho a spoznáte tiež čaro Subjuntiva. 🙂

Orientačná cena učebnice je 17 eur. Môžete si prikúpiť aj pracovný zošit, ktorý stojí približne 9 eur.

Čo sa týka gramatiky, teória je vysvetlená naozaj jednoducho a prehľadne, sprevádzaná cvičeniami. Zároveň v zadnej časti učebnice nájdete prehľad najčastejšie používaných slovies vyčasovaných vo všetkých gramatických časoch a spôsoboch. Negatívum je, že v knihe chýba glosár slovíčok ku každej lekcii, avšak môžete si ho stiahnuť z internetu. Dizajn knihy je príjemný a väzba je dostatočne pevná na to, aby vydržala aj drsnejšie zaobchádzanie. Veľmi pozitívne hodnotím Ilustrácie, ktoré sú veľmi moderné a pekné.

Hodnotenie: 5/5

🙂 super texty zamerané na kultúru

🙂 jednoducho a prehľadne vysvetlená gramatika